Välkommen till nya bloggen

Här finns allt man behöver veta om KRISS i Lund! tänkte jag skriva först. Men det stämmer nog inte. Vill man veta vad KRISS i Lund är, är det nog tvunget att komma och hälsa på oss! Det kommer vara på olika sätt beroende på när en kommer dock. Vi formas, formas om, byggs ut och in och trivs med det.

Vi vill fästa blicken på Jesus och hoppas på en annan värld. Och vi vill ställa frågorna om hur vi kan förstå kristen tro på olika sätt, tillsammans brottas med de utmaningar vi stundtals möter i bibeln och vad som är ljus och mörker i Guds ögon? Sök så ska du finna! Vi vill snarare fråga än svara och tror att möten och samtal med andra som vill lära känna Gud kan fördjupa vår relation till den som ger Kraft och Liv. Eller fördjupa relationen till livet som sådant. Att vara kristen är inte ett krav för att få tycka att det spännande att mötas i samtal om livet och Gud.

Viktiga frågor som ofta ställs i KRISS är också: Vad får min tro för konsekvenser för mig, mina val och mitt sätt att relatera till min omvärld? Vart leder min tro..?

Förutom aktuellt program kommer vi förhoppningsvis fylla bloggen med massa tankar om livet och om Gud. Men då är vi där igen, det krävs att du är med och bygger! Vill du lägga upp något på bloggen så skicka texten till mig! anna.burenius@kriss.se

Frid och Fred!
Anna Burenius, ordförande för KRISS i Lund

Kommentera

